ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ

Н А К А З

17.03.2005 N 100

Про організацію безпеки руху та охорони праці у місцях виконання дорожніх робіт

У 2004 році на автомобільних дорогах загального користування під час проведення дорожніх робіт загинуло 9 та травмовано 39 працівників дорожньої галузі. Протягом січня - лютого 2005 року за аналогічних обставин загинуло 4 особи, що становить 44,4% від кількості загиблих у минулому році. Ріст травмування серед робітників галузі зумовлений грубими порушеннями правил охорони праці під час проведення дорожніх робіт.

Перевірки, проведені на дорогах державного значення, засвідчили, що майже в усіх областях при виконанні ремонтних робіт порушуються вимоги нормативних документів з охорони праці та безпеки руху. На жаль, тільки у двох областях - Житомирській та Херсонській - спостерігається незначний прогрес у цьому питанні завдяки застосовуванню на ремонтних роботах спеціальних причепів, облаштованих дорожніми знаками та світлоповертальними елементами.

Відсутність необхідних дорожніх знаків, невиконання вимог Інструкції по забезпеченню безпеки дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт на автомобільних дорогах (ІНУВ.3.2-218-051-95), недостатній контроль з боку керівників дорожньо-експлуатаційних організацій за проведенням ремонтних робіт призводить не тільки до порушення правил охорони праці, а й до збільшення аварійності в місцях виконання робіт.

З метою зменшення росту травматизму працівників дорожнього господарства, підвищення рівня безпеки руху під час проведення ремонтних робіт на дорогах, НАКАЗУЮ:

1. Начальникам Служб автомобільних доріг в АР Крим, областях та м. Севастополі взяти під особистий контроль забезпечення виконавцями дорожніх робіт нормативних вимог з безпеки руху та безпечного ведення робіт.

У разі виявлення порушень призупиняти ведення таких робіт до повного усунення недоліків.

2. ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (Проник Ю. Д.):

2.1. До 1 квітня провести інвентаризацію наявних комплектів технічних засобів організації дорожнього руху в місцях виконання дорожніх робіт. При цьому звернути увагу на їх стан та визначитись з необхідною кількістю для забезпечення вимог правил охорони праці та безпеки руху під час виконання дорожніх робіт (рекомендований комплект технічних засобів організації дорожнього руху додається).

2.2. Негайно подати виробникам відповідні замовлення на придбання комплектів або організувати на підвідомчих підприємствах їх виготовлення та забезпечити ними до 01.05.2005 всі виробничі підрозділи.

2.3. На основі досвіду застосування у Житомирській області спеціальних огороджувальних засобів на базі причепів під час виконання ремонтних робіт до 01.05.2005 забезпечити їх придбання або налагодити виготовлення силами виробничих підрозділів.

2.4. При проведенні дорожніх робіт своєчасно забезпечувати виробничі підрозділи розробленими та узгодженими з Державтоінспекцією схемами організації дорожнього руху та огородження робочих місць.

2.5. Забезпечити навчання інженерно-технічних працівників та робітників структурних підрозділів філій правилам охорони праці та пожежної безпеки згідно з розробленими планами-графіками, суттєво підвищити рівень проведення інструктажів.

2.6. Забезпечити працівників підвідомчих підрозділів, у першу чергу задіяних на проведенні ремонтних робіт, засобами індивідуального захисту. Особливу увагу звернути на забезпечення всіх, без винятку, працівників сигнальними жилетами із світлоповертальними елементами.

2.7. Про виконання намічених заходів інформувати Укравтодор не пізніше 01.06.2005.

3. Вказати на незадовільну роботу з організації безпеки руху та охорони праці під час проведення дорожніх робіт Службі автомобільних доріг у Київській області (Павлик О.В.) та дочірньому підприємству "Київський облдорупр" (Знайда Я.О.).

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Укравтодору Березовського М.В.

Т.в.о. Голови
М.Д.Климпуш


(Рекомендований комплект технічних засобів організації дорожнього
руху не наводиться)