МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ПРОФСПІЛКА ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Л И С Т

18.02.2011 N 1/9-114,

N 02-8/100

Міністерству освіти

і науки АР Крим,

управлінням освіти

і науки обласних Київської

та Севастопольської

міських державних

адміністрацій

Кримській республіканській,

обласним, Київській

та Севастопольській

міським організаціям

Профспілки працівників

освіти і науки України

Про застосування Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів

Міністерство освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на численні звернення з місць щодо введення в дію типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, розроблених на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.2009 N 1122 "Питання штатного розпису дошкільних навчальних закладів" та затверджених наказом МОН від 04.11.2010 N 1055z1157-10 (зареєстровано Мін'юстом 23.11.2010 за N 1157/18452), роз'яснюють.

Штатні нормативи дошкільних навчальних закладів поширюються на:

- дошкільний навчальний заклад (ясла) для дітей віком від двох місяців до трьох років;

- дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років;

- дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) для дітей віком від трьох до шести (семи) років;

- дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) компенсуючого типу для дітей віком від двох до семи (восьми) років, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації. Дошкільні навчальні заклади (ясла-садок) компенсуючого типу поділяються на спеціальні та санаторні;

- дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) сімейного типу для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, які перебувають в родинних стосунках;

- дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, у складі якого можуть бути групи загального розвитку, компенсуючого типу, сімейні, прогулянкові, в яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоров'я дітей, їх розумового, психологічного, фізичного розвитку;

- дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини).

Дошкільні відділення навчально-виховних комплексів "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" також користуються цими штатними нормативами.

Керівники дошкільних навчальних закладів мають привести штатні розписи у відповідність до цього наказу з 01.01.2011 року.

Введення до штатних розписів дошкільних навчальних закладів всіх типів посади медичної сестри з дієтичного харчування, керівника гуртка, практичного психолога, соціального педагога здійснюється з 01.09.2011 року. У разі, якщо ці посади були введені до 1 січня 2011 року, то вони зберігаються у штатних розписах дошкільних навчальних закладів.

Посади практичних психологів і соціальних педагогів уводяться в штатні розписи навчальних закладів і установ освіти за умови наявності спеціалістів з фаховою освітою в межах коштів, передбачених кошторисом витрат відповідно до нормативів чисельності практичних психологів і соціальних педагогів.

Нормативи практичних психологів і соціальних педагогів, в тому числі і у дошкільних навчальних закладах, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 N 616 "Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України".

Посада заступника завідувача з господарства вводиться у штати дошкільних навчальних закладів за наявності 12 і більше груп.

В штатному розписі одно- і двогрупового дошкільного навчального закладу кількість штатних посад вихователя визначається за встановленими нормативами залежно від режиму роботи дошкільного закладу (5-ти денний чи 6-ти денний) та тривалості перебування в групі дітей (наприклад: 9 годин; 12 годин). Однак при складанні графіка роботи та встановленні відповідно до нього педагогічного навантаження конкретному вихователеві, необхідно виходити з фактичного часу роботи з урахуванням того, що завідувач дошкільним навчальним закладом має відпрацювати щодня по 3 години у групі з дітьми, та на передачу зміни відводиться 20 хвилин або 0,33 години кожного дня (додаток N 6).

Штатні нормативи загальної чисельності сторожів, двірників, робітників з комплексного обслуговування й ремонту будинків розраховується за формулою, визначеною Міжгалузевими нормами чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 N 105.

                          Ч   = Ч  х К ,
                           зч    н    н
     де: Ч - загальна чисельність працівників;
          зч
     Ч - нормативна чисельність, чол.;
      н
     К  -  коефіцієнт,  що  враховує  невиходи (щорічні відпустки,
      н
хвороби тощо).
     Прийнято К = 1,15.
               н

У додатках до листа приводяться:

- нормативи чисельності сторожів (додаток N 1);

- нормативи чисельності робітників з комплексного обслуговування й ремонту будинків (додаток N 2);

- нормативи чисельності двірників (додаток N 3);

- нормативи чисельності окремих посад в дошкільних навчальних закладах (додаток N 4);

- розрахунок кількості штатних одиниць у закладах компенсуючого та комбінованого типів (додаток N 5).

Додаток N 1

НОРМАТИВИ

чисельності сторожів

------------------------------------------------------------------
|    N п/п.     |    Тривалість охорони об'єкта на добу годин.   |
|               |------------------------------------------------|
|               |      8     |    12     |    16     |    24     |
|               |------------------------------------------------|
|               |                Чисельність, чол.               |
|---------------+------------------------------------------------|
|       1       |    1,7     |    2,5    |    3,4    |    5,0    |
------------------------------------------------------------------
     Наприклад: дошкільний навчальний заклад охороняється 12 год.
     нормативна чисельність за картою - 2,5 чол.
     коефіцієнт, що враховує невиходи (щорічні відпустки, хвороби 
тощо).
     Прийнято К = 1,15.
               н
     Ч = 2,5 х 1,15 =2,85 чол.
      зч

Додаток N 2

НОРМАТИВИ

чисельності робітників з комплексного обслуговування й ремонту будинків

------------------------------------------------------------------
|  N   |   Кількість   |      Загальна площа будівлі, кв. м      |
| пор. |   працюючих   |-----------------------------------------|
|      |   та дітей у  | До 1500 |1501 - |2501 - |3501 - |4501 - |
|      | будівлі, чол. |         |  2500 |  3500 |  4500 |  5500 |
|      |               |-----------------------------------------|
|      |               |            Чисельність, чол.            |
|------+---------------+-----------------------------------------|
|  1   |    До 100     |  0,60   |  0,88 |  1,25 |  1,62 |  2,01 |
|------+---------------+---------+-------+-------+-------+-------|
|  2   |   101 - 200   |  0,96   |  1,21 |  1,59 |  1,91 |  2,31 |
|------+---------------+---------+-------+-------+-------+-------|
|  3   |   201 - 300   |  1,31   |  1,60 |  2,00 |  2,21 |  2,61 |
|------+---------------+---------+-------+-------+-------+-------|
|  4   |   301 - 400   |  1,55   |  1,75 |  2,21 |  2,53 |  2,91 |
------------------------------------------------------------------

Додаток N 3

НОРМАТИВИ

чисельності двірників

------------------------------------------------------------------
|   N   | Площа дільниці, |   Зимове   |    Літнє прибирання     |
|  пор. | що прибирається | прибирання |                         |
|       |    за зміну,    |------------+-------------------------|
|       |    кв. м, до    |            |  території з  | газонів |
|       |                 |            | удосконаленим |         |
|       |                 |            |   покриттям   |         |
|       |                 |--------------------------------------|
|       |                 |          Чисельність, чол.           |
|-------+-----------------+--------------------------------------|
|   1   |      2000       |    0,5     |      0,4      |   0,2   |
|-------+-----------------+------------+---------------+---------|
|   2   |      4000       |    1,0     |      0,8      |   0,5   |
|-------+-----------------+------------+---------------+---------|
|   3   |      6000       |    1,6     |      1,2      |   0,7   |
|-------+-----------------+------------+---------------+---------|
|   4   |      8000       |    2,1     |      1,5      |   1,0   |
|-------+-----------------+------------+---------------+---------|
|   5   |      10000      |    2,6     |      1,9      |   1,2   |
|-------+-----------------+------------+---------------+---------|
|   6   |      12000      |    3,2     |      2,3      |   1,4   |
|-------+-----------------+------------+---------------+---------|
|   7   |      14000      |    3,7     |      2,5      |   1,7   |
------------------------------------------------------------------

Додаток N 4

НОРМАТИВИ

чисельності окремих посад в дошкільних навчальних закладах

----------------------------------------------------------------------
| N |      Посада       |  К-ть   |      К-ть груп      |    Типи    |
|з/п|                   | штатних |                     |  закладів  |
|   |                   | одиниць |                     |            |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|1. |Музичний керівник  | по 0,25 |На 1 групу           |Всі         |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|2. |Інструктор з       |по 0,125 |На 1 групу           |Всі         |
|   |фізкультури        |         |                     |            |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|3. |Керівник гуртка    |по 0,125 |На 1 групу           |Всі         |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|4. |Медична сестра з   |  0,25   |2 - 4                |Всі         |
|   |дієтичного         |---------+---------------------|            |
|   |харчування         |   0,5   |5 - 9                |            |
|   |                   |---------+---------------------|            |
|   |                   |   1,0   |10 і більше          |            |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|5. |Медична сестра     |   0,5   |Додатково якщо 4 і   |Всі         |
|   |(ясла-садки)       |         |більше групи для     |            |
|   |                   |         |дітей                |            |
|   |                   |         |до 3-х років         |            |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|6. |Практичний психолог|   0,5   |До 7 груп (місто);   |Загальний   |
|   |                   |         |до 4 груп (село)     |            |
|   |                   |---------+---------------------+------------|
|   |                   |  0,75   |7 - 8 груп (місто);  |Загальний   |
|   |                   |         |4 - 5 груп (село)    |            |
|   |                   |---------+---------------------+------------|
|   |                   |   1,0   |9 і більше груп      |Загальний   |
|   |                   |         |(місто);             |            |
|   |                   |         |6 і більше (село)    |            |
|   |                   |---------+---------------------+------------|
|   |                   |   1,0   |2 і більше груп      |Компенсуючий|
|   |                   |         |                     |та          |
|   |                   |         |                     |комбінований|
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|7. |Соціальний педагог |   1,0   |На 1 заклад          |Всі         |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|8. |Учитель-логопед    |   1,0   |На кожну групу з     |Спеціальні  |
|   |                   |         |порушеннями мови     |та          |
|   |                   |         |                     |комбіновані |
|   |                   |---------+---------------------+------------|
|   |                   |   1,0   |На кожні 10 дітей з  |Спеціальні  |
|   |                   |         |тяжкими порушеннями  |та          |
|   |                   |         |мовлення або 12 дітей|комбіновані |
|   |                   |         |з                    |            |
|   |                   |         |фонетико-фонематичним|            |
|   |                   |         |недорозвиненням,     |            |
|   |                   |         |дислакцією           |            |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|9. |Учитель-дефектолог |   1,0   |На 1 групу           |Спеціальні  |
|   |                   |         |                     |та          |
|   |                   |         |                     |комбіновані |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|10.|Вихователь-методист|0,5      |4 - 7 груп           |Компенсуючий|
|   |                   |додатково|                     |(ясла-садки)|
|   |                   |---------+---------------------|            |
|   |                   |1,0      |8 і більше груп      |            |
|   |                   |додатково|                     |            |
|---+-------------------+---------+---------------------+------------|
|11.|Вихователь-методист|0,5      |4 - 5 груп           |Компенсуючий|
|   |                   |додатково|                     |(дитячі     |
|   |                   |---------+---------------------|садки)      |
|   |                   |1,0      |6 і більше груп      |            |
|   |                   |додатково|                     |            |
----------------------------------------------------------------------

Додаток N 5

РОЗРАХУНОК

кількості штатних одиниць у закладах компенсуючого та комбінованого типів

-----------------------------------------------------------------------------------------------
|Найменування|      Кількість штатних одиниць (максимальна) у закладах компенсуючого та       |
|   посади   |комбінованого типів з розрахунку на одну групу в залежності від режиму роботи (з|
|            |                    урахуванням 20 хвилин для передачі зміни)                   |
|            |--------------------------------------------------------------------------------|
|            |    4   |     9 годин     |    10,5 годин   |    12 годин     |   24 години**   |
|            |години* |                 |                 |                 |                 |
|            |--------+-----------------+-----------------+-----------------+-----------------|
|            |5-денний|5-денний|6-денний|5-денний|6-денний|5-денний|6-денний|5-денний|6-денний|
|            |робочий |робочий |робочий |робочий |робочий |робочий |робочий |робочий |робочий |
|            |тиждень |тиждень |тиждень |тиждень |тиждень |тиждень |тиждень |тиждень |тиждень |
|------------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------|
|Вихователі  |  0,8*  |  1,87  |  2,24  |  2,17  |  2,6   |  2,47  |  2,96  | 2,87** | 3,44** |
|------------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------|
|Помічник    |  0,5   |  1,13  |  1,35  |  1,3   |  1,6   |  1,5   |  1,8   |  1,5   |  1,8   |
|вихователя  |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|для дітей   |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|віком до 3-х|        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|років       |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|------------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------|
|Помічник    |  0,5   |    1   |    1   |  1,15  |  1,25  |  1,25  |  1,5   |  1,5   |  1,5   |
|вихователя  |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|для дітей   |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|віком від   |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|3-х років   |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|------------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------|
|Помічник    |  0,56  |  1,25  |  1,5   |  1,46  |  1,75  |  1,67  |  2,0   |  3,33  |  4,0   |
|вихователя  |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|для дітей,  |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|хворих на   |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|туберкульоз |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|та для      |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|розумово    |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|відсталих   |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|дітей та    |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|дітей з     |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|ураженням   |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|центральної |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|нервової    |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|системи з   |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|порушенням  |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
|психіки     |        |        |        |        |        |        |        |        |        |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

_______________

* Без урахування часу на передачу зміни 20 хвилин.

** Враховано на передачу зміни 20 хвилин.

Додаток N 6

ПРИКЛАД

розрахунку кількості посад вихователів у одногруповому дошкільному навчальному закладі

За умови режиму роботи групи 9 годин щодня впродовж 5 днів, тривалість перебування дітей протягом тижня складає 45 годин.

Завідувач дошкільним закладом має відпрацювати з групою дітей 15 годин на тиждень.

Тривалість роботи вихователя становитиме 30 годин на тиждень (45 годин - 15 годин). Оскільки на передачу зміни впродовж тижня буде витрачено вихователем ще 1,67 години (20 хвилин: 60 хвилин х 5 днів), загальна тривалість робочого часу вихователя складатиме 31,67 години на тиждень, що відповідає 1,06 одиниці посади (31,67 години: 30 годин).

Заступник Міністра освіти
і науки, молоді та спорту
України,
Голова комісії з реорганізації
Міністерства
Голова Профспілки працівників
освіти і науки України




Б.М.Жебровський

Г.Ф.Труханов